Pilav ve makarnada yeni girişim fırsatları
Dışarıda yeme alışkanlığının giderek yayılması bu alandaki girişimleri de artırıyor. Pilav ve makarna da girişimcilere fırsatlar yaratıyor. Geleneksel pilav arabalarını modernize ederek konsept oluşturan şirketler franchising ile büyüyor. Girişimciliğin önemli bir parçası olan konsept geliştirmek, başarılı bir iş modelinin devamlılığı için en kritik unsur olarak öne çıkıyor. Bu gelişime örnek olarak son yılların en orijinal ve bir o kadar da geleneksel girişimlerinden biri olan pilav arabalarını da gösterebiliriz. Bir zamanların sokaklarda satış yapan nostaljik pilav arabaları modernize edilerek artık kurumsal bir kimlik kazanmaya başladı. Pilav sektörünün büyüklüğünün 400 milyon TL'ye ulaştığı tahmin ediliyor.
KÂRLI BİR İŞ MODELİ OLDU
O Pilavcı 2007 yılında başlayan pilav konseptinin in öncü şirketlerinden biri. Kurulduktan sonra hızla büyüyen ve 78 şube açan firma 2015'de yeniden yapılanmanın ardından 200 şubeye ulaşmayı hedefliyor. O Pilavcı Genel Müdürü Tarık Yılmaz "Pilavı kazançlı bir iş modeli haline getirdik ve bir franchise sistemi kurarak yatırımcılarımıza sunuyoruz" diyor. Franchise giriş bedeli 15 bin - 30 bin TL arasında değişiyor. Toplam yatırım maliyeti ise 50 bin TL'ye kadar çıkabiliyor. Büyük AVMlerde 50 bin TL yatırımla anahtar teslimi dükkan açıp işletme sahibi olmak mümkün. O Pilavcı franchise sisteminde bir defaya mahsus yatırım bedeli ödeniyor. Hedeflenen aylık ciro ise 36 bin ile 50 bin TL arasında değişebiliyor. AVMlerde günde 1000 TL üzerinde garanti ciro yapılacağı belirtiliyor. Bu cironun yüzde 65'i yani 3'te 2 si brüt kâr olarak ifade ediliyor. O Pilavcı'nın en önemli özelliği insanlara en hesaplı ve en ucuza karın doyurma imkanı vermesi. 10 TL altında uygun fiyatlar ve ürün çeşitliliği sayesinde hedeflenen cirolara çok rahat ulaşılıyor. O Pilavcı konsepti, yatırımcısını sevindiren kârlı bir iş modeli olarak dikkat çekiyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder