25 Mayıs 2015 Pazartesi

O Pilavcı Yeni Franchise'lar Arıyor

Ekonomist Dergisi  31 Temmuz 2011 tarihli haber





'O Pilavcı' yeni franchise'lar arıyor

O Pilavcı, Türkiye genelinde franchising veriyor.
Haber : Burcu Tuvay / 31 Temmuz 2011 Pazar
Seyyar araba konseptli girişimler son yılların en popüler iş modellerinden biri. Bu arabaların içerisine pilav arabaları da katılmıştı yakın bir zaman önce. Bir zamanların geleneksel pilav arabaları artık kurumsal bir çatı altında toplanmaya ve daha hijyenik koşullarla sunulmaya başlandı. Zira bu alanda daha önce denenmiş birkaç girişime de bu sayfalarımızda yer vermiştik.
Yine bu alanda yeni bir marka yaratıldı. Markanın adı ‘O Pilavcı’. Markayı yaratan girişimci ise Tarık Yılmaz. Yılmaz, O Pilavcı’yı 2010 yılında kurulmuş, altyapı çalışmalarını tamamlayarak, 2011 yılında da ilk şubesini İstanbul’un Moda semtinde hizmete açmış.

Avrupa’ya şube açacak 
Bugün toplam 12 noktada hizmet verdiklerini söyleyen Tarık Yılmaz, franchising sistemiyle Türkiye geneline hızla yayılacaklarını vurguluyor. Yılmaz şöyle devam ediyor:
“Planlamamız yıl sonuna kadar 200 noktada tüketici ile buluşmak. 2012 yılının sonunda yurt dışında gelen master franchise tekliflerini de değerlendireceğiz. Öncelikli hedefimiz Avrupa’da da şubeler açmak. Bayilerimizin tüm eğitimlerini biz veriyoruz. En az lise mezunu bu işi yapabileceğine inandığımız gençlerle yola çıkmak istiyoruz. Satış, servis hazırlanması, müşteri karşılama ve ürün sergilenmesi gibi tüm konularda eğitimler bizim tarafımızdan veriliyor.”

60 bin lira yatırım 
O Pilavcı kolay uygulanılabilir bir iş modeli sunuyor. Zira aşçı ya da çok fazla personel gerektirmeyen bir yatırım. Toplam iki personel bu iş modeli için yeterli bir istihdam sayısı. O Pilavcı’nın yatırım maliyeti 30 metrekarelik bir işletme için toplam 50 bin lira + KDV. Toplam 60 bin lira yatırımla bu iş modeli kurulabiliyor. Yılmaz, aylık net kazancın ise 15 ile 20 bin lira arasında değiştiğini söylüyor. Lokasyonun yoğun olduğu caddelerin yanı sıra trafiğe kapalı yürüyüş caddeleri, iş ve alışveriş merkezleri, toplu ulaşım noktalarına yakın mekânlar, okul çevreleri gibi mekânların bu iş konsepti için uygun olduğu ifade ediliyor.

Ürün çeşitliliği 
Frachise’dan aylık olarak yüzde 6 franchise bedeli alınıyor. Pilavın yanı sıra sabahları çorba, kahvaltı tabağı ve sandviç, öğlen ve akşam menülerinde ise garnitür ve çiğ köfte de olduğunu belirten Yılmaz, “Bir bayi günlük 200 tabak satış yapabiliyor. ‘yemeksepeti.com’ gibi destekleyici satış kanallarımızın da olduğu düşünülünce satış adetleri artıyor. Gezi, mevlit, cenaze, gösteri, toplantılar gibi durumlarda her şube biner kişilik taleplere cevap verebilecek kapasitede olması O Pilavcı’nın ayrıcalığı olarak da yorumlanabilir” diyor. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder